Jak to vidí Jíra

 

JUDr. Jiří CHMELARČÍK - zkušený komunální politik, který nepolitizuje...

 

Je to zkušený komunální politik s tahem vpřed k občanské společnosti

· V chebské komunální politice od r. 1994 do 2006 za KSČM

· 2 roky předseda kontrolní komise

· 4 roky člen komise pro veřejné zakázky

· 4 roky člen kulturní komise

· z KSČM vystoupil proto, že tato strana ztratila „tah na branku“. Jde jí více o dosažená postavení, než o věc.

· "Jsem ochoten ke spolupráci s každým, kdo bude skutečně hájit zájmy občanů města v této těžké době."

· "Funkci na radnici rozhodně nepotřebuji ke své obživě!"

Živí mě farma na konci světa, kam nedosáhne mobilní telefon, o televizním signálu a stálém zdroji elektrické energie si mohu nechat jenom zdát. Veškerá hektika života je mimo a myšlenky se zklidní.

 

Tyto stránky jsou věnovány názorům, postřehům a politickým pohledům krajského místopředsedy a koordinátora SUVERENITY SBB JUDr. Jiřího CHMELARČÍKA. 

 

VOLYŇ

Volyň (ukrajinsky Волинь, Volyňpolsky Wołyńrusky Волынь, Volyň, starším názvem též Vladimiř nebo Ladoměř, latinsky pak Lodomeria) je označení pro historickou oblast na dnešní severozápadní Ukrajině. Leží mezi řekami Prypjať a Západní Buh, severně od Haliče a Podolí. Je jedním z prvních území osídlených Slovany.

 

Volyň Vás vítá                                      Mapa Volyně

Stať ukazuje, jak Češi vnímali uplatňování spravedlnosti a lidských práv několik let před odsunem Němců z českého pohraničí...

Zajímavé vyprávění a vzpomínání pana Josefa CHMELARČÍKA (85) zachytil písemně jeho syn JUDr. Jiří Chmelarčík. Stačí je KLIKNOUT na aktivní řádky.

 
Detail mapy Polska v letech 1921-1939.           Volyň v letech 1921-1939 jako součást Polska.
 

Na území historické Volyně se v dnešní době nachází Rivnenská oblast, Volyňská oblast, větší část Žytomyrské oblasti, sever Ternopilské a Chmelnycké oblasti a kousek Polska v okolí města Chełm. Sever Volyně u hranic s Běloruskem se částečně překrývá s regionem zvaným Polesí, jehož hranice nejsou pevně vymezeny. Území historické Volyně je o něco menší než Česká republika. Povrch je rovinatý, mírně zvlněný, z velké části zalesněný. Na severu jsou bažiny a velké množství jezer.

Významná města : Žytomyr (278 000 obyv.), Rovno (248 000)Luck (203 000), Novohrad-Volynskyj, Šepetivka, Kovel, Volodymyr-Volynskyj (Vladiměř), Dubno, Kremenec a další.

Volyň představuje spíše venkovský region s bohatou historií, kulturou a folklórem, na který ve svých dílech navazovala známá ukrajinská spisovatelka Lesja Ukrajinka. Dosud zde existují zbytky dříve početné české menšiny. . Na rozdíl od převážně řeckokatolické Haliče je Volyň výrazně pravoslavnou územím. V Termopilské oblasti je jeden z nejvýznamnějších pravoslavných monastyrů – Počajivská lávra.

 

 Village Zymnie. Volyn Region Ukraine photos

 

V O L Y Ň

 

 

Úvod

 

      Evropa je kontinentem stálé změny, nešvarů a válek. Chci ukázat, že i v horizontu jednoho života je o čem psát.

 

      Moje rodná Volyň, součást Západní Ukrajiny, měnila svoje hranice, jak šly dějiny. Největší byla jako Volyňská gubernie za cara, kdy zahrnovala i Žitomír. Po rozpadu polského království hraničila s Rakousko-Uherskou Haličí, kam patřil i Lvou. Po r. 1918, kdy v listopadu toho roku vzniklo Polsko a po válkách se Sovětským Ruskem a v důsledku míru Brerst-Litevského se Ukrajina rozdělila, stejně jako Volyňská Gubernia, na západní a východní část.  Halič se stala polskou spolu s útvarem dnes známým jako Volyňská oblast.

Východní Ukrajina zůstal v sovětském vlivu, západ byl součástí Polska. Hranice se pohnuly v roce 1939, když Polsko, které okupovalo Německo a západní Ukrajinu, zabral Sovětský svaz. V létech 1941 až 1943 její území obsadilo Německo. Válka se Volyní převalila zase při hnání Němců na západ.

Západní Ukrajina v té době měla asi 19 miliónů obyvatel.

Východní Ukrajina měla svůj vývoj a společný osud, jako celek Ukrajina, prožívala až v letech 1939 a dále až do vyhlášení samostatnosti po rozpadu Sovětského svazu.

 

      Příchod předků na Volyň

 V létech 1860 až 1870 přišli na Volyň čeští a němečtí kolonisté na pozvání carské rodiny, aby zúrodnili zemi a zalidnili tehdy vcelku opuštěnou lesnatou krajinu (vzniká pojem Pole lesí).

  Češi a Němci přicházeli z nejchudších oblastí své původní vlasti, aby budovali nový lepší domov a svůj ubohý majeteček přiváželi ručními vozíky. Car je ekonomicky zvýhodnil, půdu vyrvali žďářením z dubových, habrových a jiných listnatých porostů.

Dřevo bylo využito k zálesáckým stavbám srubů z celých klád. V lesích ještě žilo množství vlků a jiných divokých zvířat, v dál se táhl prales.

    Získaná pole lidé osívali a postupně rozšiřovali jejich rozlohu na úkor lesa. Vzniklé komunity   zůstávaly od svého vzniku pevně národními. A to jak kulturou, tak hospodářskými zvyklostmi, protože původní ukrajinské vesnice neznaly moderní zemědělské postupy a také kulturně bylo obyvatelstvo pod úrovní kolonistů. Proto také Češi a Němci, díky své píli, se stávali zámožnými. Rozdíl v životní úrovni mezi kolonisty a původními Ukrajinci se zvětšoval. Již po první světové válce byla na první pohled patrná odlišnost obcí, a to co do výstavnosti i kulturnosti života. Češi a Němci měli svoje školy, kde se vyučoval jejich rodný jazyk. Za Polska přibyl povinný jazyk polský. Za polské vlády se zásadně vyučovala polština a ukrajinština.

 

     Protože jsme bydleli v obci, kde převažovali Ukrajinci, tak jsme ve škole užívali polštinu, na vsi ukrajinštinu a doma češtinu.

 

    Po připojení k Polsku se přistěhovalo hodně Poláků, kteří zakládali i polské vesnice.

      Naše vesnice Koubaň byla veskrze přistěhovalecká, složená z Poláků, Ukrajinců, Čechů, Němců, Židů, ale i Ukrajinců z východu, bývalých Rakušanů z Haliče mnohých národností.

Nebyl důvod k nepřátelství a tak docházelo k národnostnímu i náboženskému míšení.

 

 

Já, Josef Chmelarčík, jsem se do tohoto prostředí narodil 1.11.1928 v mé Koubani do smíšené rodiny. Mámina strana pocházela z Čech. O Tátovi Janu Chmelarčíkovi vím jen, že pocházel z Haliče.

 

    Moje maminka Anna pocházela z rodiny Stanislava Egerta a  Pavlíny Preislerové, kteří měli celkem tři děti. Také moji rodiče měli tři děti, já byl prostřední. Sestra Liduška v 17 letech zemřela v roce 1941.

 

   Předci Stanislava, Jan Egert  a Marie, roz. Loutchanova, v roce 1869 přesídlili na Ukrajinu. Stejně tak předci Pavlíny Preislerové, František Preisler a Františka, roz. Havlová- pocházeli od českého Turnova. Přestože obě příjmení jsou německá, obě rodiny se cítili být Čechy. Můj děda Stanislav Egert se narodil 28.5.1877 už na Ukrajině  stejně jako jeho pozdější manželka Pavlína Preislerová, nar. 29.61883.

 

    Moji prarodiče bydleli na Koubani, měli celkem pět dětí, z toho dva chlapce a tři děvčata. Ovšem úmrtnost byla vysoká a tak chlapec a dívka záhy zemřeli. Moje matka tedy měla bratra a sestru. Maminka Anna se narodila 12.5.1909. Vdávala se v šestnácti za mého otce Jana Chmelarčíka, který se narodil v r. 1905. 

 

    Dědeček Stanislav  Egert sloužil 7 let v carském vojsku. V roce 1914, záhy po vypuknutí  1. světové války, padl do německého zajetí na 4 roky.

   

    O tátovi moc nevím, jen že rodina se přistěhovala z Haliče, hlásili se k ukrajinské národnosti, ale příjmení spíš ukazuje na jiný slovanský původ.

    Osud k mému tátovi opravdu nebyl nakloněný. Narodil se jako jediné dítě Vasila a Anny Chmelarčíkové. Rodiče však asi v r.1919 zemřeli na tyfus a chlapec osiřel. Svěřen byl do poručnictví, kde jedenáctiletého chlapce mořil hlady a nádenickou prácí na polnostech a na hospodářství.  Všechny ústrky přežil a v r.1925 se slavila svatba  mého otce Jana a  mé matky Anny. Měli spolu tři děti. Nejstarší Liduška v 17 letech zemřela, a tak mi zůstal jen mladší bratr Vladimír.

 

    Dvacátá léta byla nakloněna podnikavým lidem. Dědeček v r.1926 zřídil na zahradě cihelnu. Cihly pálil v několika pecích přímo z místní hlíny. K vytápění používal pařezy, které zůstávaly po dalším a dalším mýcení lesů. Hlína a pařezy se vykopávaly. Kromě cihel dědeček pálil i vápno v malé vápence, protože v podloží byla křída. Z těchto materiálů postavil v r.1928 dvoupodlažní dům, vepřín a tři velké sklepy. Stáje a stodoly byly dřevěné. Samotné hospodářství vedla babička Pavlína.

    Rodiče s nimi bydleli do r.1928. V tom roce se sousedé naproti zvedli a odstěhovali se do Kanady. Rodiče si koupili jejich pozemek. Od dědy Stanislava dostali dřevěný domek, protože děda se přestěhoval do výše uvedeného zděného domu, co domu – vily v západoevropském stylu, která dělá čest jejímu tvůrci ještě dnes.

 

    Mladí manželé vstupovali do společného života s dvojpodlažní sýpkou a stodolou. Máma zdědila asi 6 ha půdy. Otec měl asi 10 ha. Něco přikoupili a měli 18 ha půdy a 1,5 ha lesa.

Táta byl přičinlivý a po 11 létech hospodaření, před vypuknutí německo-polské války, naši měli postavený dům velikosti 1+4, vepřín, kolny na stroje a dřevo, stáje pro hříbata, stodolu a studnu. Práce byla maximálně mechanizovaná včetně drůbežárny.

   

   Těsně před Německo-polskou válkou dědeček  Egert s rodinou a jednou z dcer -                 provdanou Kellnerovou, prodali budovy a nějakou půdu a vydali se na cestu do Kanady.

Dojeli do Kdyně (Gdaňsk), kde se měli nalodit. Jenomže v té době spousta Židů už cítila válku a masově opouštěla Polsko. Podpláceli lodní společnosti, jen aby se dostali na palubu.

Tak se stalo, že ačkoliv měli předplacenou šífkartu, nalodit se mohli jen Kellnerovi. Dědu odmítli s tím, že je moc starý a jeho syn zase moc mladý. Tak se dědeček a můj nejmladší strýc - jeho syn museli vrátit.

    Kellnerovi neměli štěstí, loď Němci potopili, polské Zloté se staly bezcennými, a tak počátky v Kanadě měli velice krušné. Strýc pracoval za pár centů, dřeli bídu. Později se jim podařilo pronajmout si farmu a pár koní a z nejhoršího se začali dostávat. Stálo je to obrovské úsilí.

   Dědeček se tedy vrátil a se strýcem bydleli u nás, protože vše bylo prodané.

   Pamatuji se, že právě v té době Ukrajinci pořádali sbírky na zbrojení v Německu. Hitler sliboval Ukrajině samostatnost. Tady je počátek Banderovců. Tito lidé byli po vypuknutí války proti Polsku vězněni Rusy v Lucku a bylo jich kolem 5000 osob. Tam došlo k jejich hromadné popravě pomocí kulometů i granátů.

     Šťastná léta skončila porážkou Polska. Přišli Rusové. Vytýčili novou státní hranici mezi Německem a Sovětským svazem na řece BUG (Buh). Od nás byla vzdálena celých 45 km.

     Ihned po záboru nás sovětské úřady zařadili mezi třídního nepřítele, mezi kulaky a čekal nás transport na Sibiř. Nejdřív odváželi polské legionáře z polských osad. V r. 1941 jsme měli přijít na řadu my. Snažili jsme se připravit dostatečné množství pytlů se suchary. Táta se snažil mimo jiné najít způsob jak se deportaci vyhnout. Ovšem bylo to těžké, protože úřady nás ničili nesplnitelnými dodávkami a daněmi. Na dodávky jsme odvedli všechnu úrodu, na zaplacení daní jsme prodali koně, kočár, prasata a další věci, které šlo prodat. Tím táta bojoval o čas.

      Jako vždy se našli závistivci, kteří dusili. Našli se i lidé, kteří se ztotožnili s novým režimem a projevovali horlivost. U některých však zůstal zdravý rozum a trocha lidskosti.

Takovým byl předseda místního Sovětu. Došel k závěru, že rodinu zachrání. Zařídil otci povolání na vojenské cvičení na 6 týdnů na sovětsko-německou hranici. Sověti totiž do armády nebrali podvratné živly buržoazního a kulackého původu.

       Jak předseda, tak táta mysleli, že nad Sověty vyzráli.

       Táta se měl vrátit 23.6.1941, ale do hry vstoupila válka , která začala 21.6.1941. Tátu jsem už nikdy neviděl.

        Padl spolu s ostatními muži z naší vsi do německého zajetí. Celkem jich bylo 19. Nikdo se nevrátil. Všichni byli pobití včetně táty, kterému bylo 36 roků.

       

         21.6.1941 začala válka, což bylo ze soboty na neděli. Již v pondělí jsme byli obsazeni Němci. Západní Ukrajina neměla ráda bolševiky, a proto Němci byli vítáni slavobránami, vyzváněním na zvony, potleskem a jásotem. Věřili v Hitlerovy sliby, že nyní bude Ukrajina „samostojatělna“. Prostě spanilá jízda.

      Ukrajinci ihned vytvářeli ukrajinskou policii a částečně se podíleli na civilním vedení země.

 Pro rychlost německého postupu původní vládci nestačili zničit nebo odvézt dokumentaci. Tak jsem se dozvěděli, že pokud by se otec 23.6. vrátil, tedy v pondělí, už v úterý by nás vyvezli na Sibiř. Tak nás paradoxem osudu Němci zachránili před Sibiří, ale Sibiř by otce zachránila před utlučením Němci v zajateckém táboře. Zůstává ve mně nenávist jak k Rusům tak k Němcům.

 

        Když přišli Němci, tak rekvírovali koně u dědečka. Naše hříbata se jim nelíbila.

Strýc Tóňa  však někde chytil toulající se koně po ruské armádě. S nimi oral a moje máma učila naše jednoroční hříbata vláčet a  do zápřahu.

         Dědeček nakonec vydělal na tom, že měl německé jméno a že majetek před cestou do Kanady prodali Židovi. Němci tento majetek dědečkovi vrátili.

         Na probíhající likvidaci Židů se vedle Němců podílela ukrajinská policie – postříleli je všechny a bez výjimky. Na ty kdož utekli, byly pořádány hony s následnou likvidací.

         I mně se stalo, že jsem byl málem zastřelen. Šel jsem ve městě po ulici. Proti mně jel kočár a v něm německý důstojník a starosta obce. Nosil jsem tehdy brýle, což tam nebylo zvykem, Němec mě považoval za židovského chlapce a sáhl po pistoli, že mě zastřelí. Starosta mu rozmluvil jeho úmysl s tím, že s Židy nemám nic společného. Nechal mě jít.

 

 

        Když Ukrajinci dokončili špinavou službu, a Němci je přestali potřebovat, začalo jejich odzbrojování. V té době poznali, že i je Němci podvedli. Zbraně neodvedli a začínali utíkat do lesů, kde vytvářeli ozbrojené skupiny. Na cestách odzbrojovali jednotlivě pohybující se Němce a brali jim i výstroj. Zatím bez zabíjení – pouštěli je na svobodu. Tak se formoval ukrajinský Banderovský odboj. Zpočátku nevycvičené a vojensky nepřipravené bojůvky mohutněly a jejich síla se zvětšovala jak o Ukrajince, tak o sběhy z nucených prací,o uprchlé válečné zajatce i z řad Rusů. Nešlo o bandity, měli vysokou kázeň a morálku. Nesměli se opíjet, krást, drancovat, chovat se nevlídně k místnímu obyvatelstvu. Když potkali opilého chlapa, dostal výprask 25 ran vytěrákem na pušku. Zloděje rovnou stříleli.

     Jako kluk jsem byl na veřejné banderovské schůzi, kde četli návrh budoucí Ústavy. Tam byla výslovně zanesena práva národnostních menšin, což jsme přijali.

     Postupně začalo bezvládí. Němci sice odváděli lidi na práci do Německa, starali se, aby byly plněny dodávky, ale stáhli se do měst, která stále byla pod jejich kontrolou. Nebyly peníze, nebyly obchody, nebylo právo. Vlaky nejezdily, koleje byly vytrhané, mosty ztržené, zděné budovy vypálené. Banderovci ovládli celý venkov.

     Pravé peklo začalo, když začali neshody s Poláky usídlenými na Ukrajině. Poláci si nadále Volyň přivlastňovali jako svoji zem. Ukrajincům činili potíže a neschvalovali ukrajinské úsilí o samostatnost. Stali se z nich němečtí udavači, kteří informovali o schůzích a dění, a někteří začali Němcům otevřeně sloužit. Tím vzplála národnostní zášť.

   Žil jsem v obci, kde byli usídlení Ukrajinci, Poláci, Češi, původně i Židé, Rusové, Galiciáni. Ve škole, na zábavách, všude byla shoda. Ve válce se z nich však stali vrahové nebo oběti. Banderovci už neútočili jen na Němce, ale obkličovali polské vesnice. Ve smíšených vsích obklíčili jednotlivé domy a nenechali v nich žít nikoho, ani kojence, ženy a staré lidi. Poláci utíkali pod ochranu Němců. Tam zřizovali s Němci přepadová komanda a za podpory letadel a obrněných vozidel vyvražďovali zase ukrajinské vesnice, za živa upalovali lidi.

Boj o víru a národ omlouval jakákoliv zvěrstva.

 

     Z toho důvodu jsme byli připraveni neustále k útěku, který jsme absolvovali několikrát v týdnu. Doma jsme nechali vše, co se nevešlo na povoz. Během několika minut jsme byli pryč. Utíkali jsme do lesů nebo do českých vesnic, protože na české obce neútočili ani Banderovci, ani Němci, ani Poláci. Výjimkou byl Český Malín, který Němci celý vypálili.

 

     V roce 1942 bylo asi tři týdny přede žněmi. V odpoledních hodinách se přiřítil jezdec a volal, že na nás táhnou vypalovači a vražedné komando. Aby urychlil útěk, začal jezdec střílet do vzduchu. Do lesa to bylo 800m takže vesnice se stačila včas skrýt, ale už po 5 minutách přiletěla 4 letadla a shodila na domy kolem 22 leteckých pum a vše kropila palbou z kulometů zápalnými střelami, nejraději do slaměných střech. Stříleli po opozdilcích, kteří se ještě na poslední chvíli snažili zachránit prasata, kozy, psi, brav tím, že je vypouštěli do volné přírody. Vždy byl někdo, kdo tohle měl za úkol. V té době bylo vysoké obilí a tak se všem podařilo utéci, došlo jen k jednomu postřelení do nohy. Když skončil útok letadel, rozvinula se rojnice likvidátorů a celou vesnici vypálili. O život přišli tři lidé z hájenky.

Hajný a celá rodina čítající tři osoby, měli prosekané hlavy a hořeli ve svém domě.

 

    Naše a dědečkovo stavení Poláci nevypálili, jen shořely stodoly od zápalných střel letadel. Jinak vesnice lehla popelem. Lidé pak spali, kde se dalo včetně sklepů, které přetrvaly. Stavěly se haluzny, zemljanky, jak se dalo.

    U nás bydleli čtyři rodiny s dětmi.

    Utíkali jsme ještě několikrát a poslední útěk mohl být osudný. Ráno u snídaně jsme zaslechli hluk německých aut. Schovali jsme se všichni za humny, a když auta odjela, zapřáhli jsme koně a jeli do České Vsi. Tam nás však Němci objevili, obklíčili, a mimo švagra, který utekl přes dvůr, nás všechny pochytali a i s vozem nás vedli pod samopaly a kulometem na velitelství. Když jsme procházeli, z houfu ozbrojenců se ozval muž v německé uniformě, který se česky přihovořil k mé sestře:“ Liduško, kde se tady berete“? Jaká náhoda. Byl to sestřin spolužák z Gymnázia v Horochově. Zaručil se za nás u Němců. Obdarovali jsme jej několika suchými salámy, které jsme měli v pytli. Na rozloučenou nám ukázal místo, kde jsme měli být zastřeleni. Také nám řekl, že u nás se vypalovat nebude, tak ať na sebe neupozorňujeme   zbytečným útěkem. Naplnila se jeho rada také proto, že mord komanda se stahovala před blížící se frontou z východu a procházející frontoví vojáci už nevraždili. K civilům se chovali slušně až na to, že ukradli vše, co bylo k jídlu.

 

    V březnu 1943 za jednoho rána tu byla Rudá armáda. Němci vyklidili ves bez boje. Ale už druhý den tu byl německý tankový protiútok sedmi stroji. Sověti nebyli na útok z jihu připraveni a nebyli schopni zaujmout účinnou obranu. Zmateně utíkali a tehdy tankové kulomety  postříleli asi na 200 vojáků. Ztráty byli veliké proto, že velitel obrátil své vojáky proti tankům jen se samopaly a granáty. Němci vesnici zabrali na 24 hodin a pak ustoupili na předem připravenou obrannou linii asi 7 kilometrů od nás, kde vydrželi celé tři měsíce.

Celou tu dobu se Ruská armáda připravovala na zteč. Asi 10 kilometrů od první linie se veškeré civilní obyvatelstvo muselo evakuovat na východ za frontu. Z domova jsme byli devět týdnů, kde nás na dvoře bylo 20 rodin. Dostali jsme tam poprvé v životě vši.

S námi byli pouze staří lidé, ženy a děti. Všichni muži mezi 18 až 55 léty byli průběžně mobilizováni pro potřebu postupující armády. Češi měli možnost hlásit se do Československé armády Ludvíka Svobody.

   V době sovětské ofenzívy byla fronta už vzdálena na třicet kilometrů. Při dělostřelecké dvouhodinové přípravě a bombardování jsme nevnímali jednotlivé výbuchy, ale obrovský všeobjímající hřmot. Letící letadla se pohybovala jako rychle pohybující se mračna.

Jak jsme se později dozvěděli, tak mohutného nasazení nebylo třeba, protože Němci se včas

stáhli a jen obětovali některé oslabené jednotky. Ty na sebe navázali veškerou tu sílu obrovské ofenzívy.

 

    Když jsme se vrátili domů, nešli jsme vše vypleněné. Po těch armádách a po všem tom příkoří jsme začínali zase  z ničeho. Půda, ta naše věčná živitelka, však zůstala. Nikdy jsem si půdy nevážil tolik jako právě v této chvíli, protože byla nadějí. Jenomže  muži byli mobilizováni a na všechnu tu dřinu zůstaly jen ženy a děti. Z mužů jen starci. Museli jsme živit tu válečnou mašinérii. Půdu jsme obdělávali, produkty odváděli. Dodávky musely být naplněné na sto procent. Když někomu chybělo pár kilo, vrátili ho v plátěném pytlíku donést i zbytek dodávkového dluhu. I když dodávka byla splněna, tak chodili úředníci a hledali kde, co ještě lze odvést navíc. Přitom s komoditami zacházeli špatně, neodborně. Vše „uskladňovali“ na hromady 6 metrů vysoké, do všeho pršelo, následovala hniloba, zmar. Na jaře pak sedláci tu shnilou břečku vyváželi potahy na pole.

    Na jedné straně ve válečné situaci přímo vlastizrádné zacházení s potravinami, na druhé straně teror proti těm, kteří potraviny produkovali.

    Sousedka od naproti měla manžela ve válce u Sovětů, celé hospodářství měla utáhnout sama a ještě se starat o malou dceru. Odvody tak nesplnila na 100%.  Přišli z okresu, zabavili ji dobytek, koně, obilí. Našli také 5 kilogramů krup a tak do nich nasypali popel. Sadismus smíchaný s neschopností myslet.

 

    Doba byla zlá a nepřehledná. Lidé se museli obávat Němců, Poláků. Objevovali se ruští partyzáni, Banderovci i obyčejní lupiči. Banderovci se pohybovali po lesích a válčili s Rusy. Rusové z chlapců od 15 do 18 vytvářeli prapory, které vedly týlový boj s Banderovci. Zatímco otec byl na frontě, syn byl u Vlasovců, další syn u Banderovců a nejmladší Banderovce pronásledoval. Jiní likvidovali německá minová pole. Někteří šťastlivci se po válce i jako rodina sešli. Měli pak co vyprávět, pokud jim to strach  dovolil. Mrtvých bylo nadále hodně. Jen za jeden rok bylo na našem okrese postříleno 1900 Banderovců.

 

    Místo táty jsem hospodařil od 13 let. Hrozná dřina, ale krom toho, jak léta přibývala, vznikalo nebezpečí, že budu povolán k pronásledování Banderovců, nebo že mě odešlou na práci na Dombas. Proto jsem se vedle všech těch zemědělských prací nechal zaměstnat u kováře. Po třech měsících bylo všemu konec, protože jsem spadl z koně, naštípl si klíční kost a kladivo jsem neuzvedl. Přestoupil jsem na školu. Jenomže každý den pěšky sedm kilometrů tam, 7 kilometrů zpět a k tomu celé hospodářství – zvládnout bylo nemožné. Nakonec jsem se šel učit kinomechanikem. K tomu bylo třeba zvládnout jednoměsíční praxi a půl roku být ve škole ve Lvově nebo Kyjevě.

    Promítali jsme do půlnoci a potom domů 3 kilometry. Jednou týdně jsem odvážel filmy do Lucka a zpět novou várku. Filmy byli samozřejmě celuloidové, hořlavé, a tak jsem vlakem musel jezdit načerno, na stupátkách, na střeše vagonů, za tmy. Jen tak se nám dařilo plnit státem uložený úkol. Filmy někdy dost těžké, i 15 kilogramů.

    V Lucku jsem čekal do rána a pak zavazadla odnesl 1 a půl kilometru do skladu. Pak jsem čekal do 23 hodiny na vlak, na který jsem se dostával nenápadně zadem. Vlezl jsem na střechu vagónu a čekal, až se vlak rozjede. Tak se stalo, že jsem na střeše usnul a nebýt pána –černého spolupasažéra na střeše, který mě zachytil, tak jsem se v plné rychlosti vlaku ze střechy skulil a asi bych nepřežil. S povděkem jsem myslel na svého Anděla strážného, který mě zachránil již potřetí před smrtí.

 

 

S T Ě H U J E M E   SE  DO  Č E C H

     

 
 

VOLBA PREZIDENTA, SUVERENITA a BENEŠOVO DEKRETY

 

    Končí éra prezidentování Václava Klause. Přes můj značně kritický  přístup  k této osobnosti,  musím  uznat podstatné klady  jeho působení v prezidentské službě. Na rozdíl od Václava Havla nebyl povinován dluhem  k sudetským  Němcům a mohl se jednoznačně postavit  za Benešovy dekrety.

    Nyní jsme v době, kdy budeme rozhodovat,  zda ohrozíme Benešovy dekrety  postavením do čela  státu osobnosti,  která se pokusí na mezinárodní  scéně o jejich průlom.  Je  ní Kníže Schwarzenberg.

 

   Význam odkazu Edvarda Beneše si naše společnost opět uvědomuje.  Avšak  jedním z prvních  veřejných  vystoupení byla demonstrace  právě vzniklého Klubu českého pohraničí (KČP).

Dovolím si několik osobních vzpomínek  na tuto událost:

 

    Nedlouho poté, co jsem v roce 1994 zjistil,  že už nemám odposloucháván telefon,  mi volal Ruda Vaněk,  že nově zakládaná organizace KPČ v Chebu  potřebuje moji  právní pomoc, protože jim chebská radnice zakázala  připravovanou  demonstraci  na chebském  náměstí.

    Domluvil  jsem si schůzku s organizátory a sešel jsem se kromě Rudy Vaňka s Ludvou Svobodou,  Tondou Holoubkem.  Přítomen  byl i  lídr  Republikánů  Honza Blaško.  Na jednání jsem zjistil, že důvodem zákazu  byla obava  „.. že by se němečtí přátele zlobili…“ Z navrženého  poněkud  neurčitého programu vyplynulo,  že by mohlo jít o demonstraci  na podporu Benešovo dekretů.  Převzal  jsem  plnou  moc k zastupování a náhle jsem se stal pro úřady  čelním organizátorem  demonstrace.  Žaloba šla ke Krajskému soudu do Ústí nad Labem,  protože ústředí  KPČ bylo v Chomutově. Petit zněl,  že Krajský soud  ruší zákaz vydaný chebskou radnicí,  protože občané se domáhají  práva demonstrovat  podporu platnému  právnímu  řadu, do kterého Benešovo dekrety patří. Soud vyhověl.

     Organizátorům demonstrace jsem tehdy zdůraznil, že  ačkoli  jsou  postojem  chebské radnice zaskočeni,  mohou  být v podstatě  rádi,  protože zákaz ukázal na poměry v Chebu. Kdyby zákazu nebylo, sešlo by se nás dvacet  na náměstí na půl hodiny a po akci by neštěkl ani pes.

Ale zákaz „reálně ustanovil hnutí na podporu českých zájmů v podobě KPČ“.

    Měl jsem pravdu. Z bezvýznamné akce se stal první otevřený boj mezi zastánci a odpůrci Benešových dekretů na českém  území a Cheb byl místem vpravdě symbolickým.

 

     Demonstrace se udála  na chebském  náměstí.  Kordón  policistů v rozestupech  po  pěti metrech obstoupil celou ústřední plochu  náměstí. Chtělo to kus sebezapření do tohoto prostoru vstoupit. Odvahu  našlo asi 500 demonstrantů,  mimo kordón postávalo více jak  tisíc lidí. Sjeli se tehdy lidé z celé republiky.

 

    Demonstraci  pozorně  sledovaly české sdělovací  prostředky.  Ale rozhovor s organizátory uskutečnila pouze Bavorská televize a BBC. Zatímco mě Ota Filip v Bavorské televizi vykreslil jako „vůdce  starých  komunistů a mladých  republikánů“, redaktoři britské BBC neskrývali  sympatie k proběhlé demonstraci.

 

   Měl jsem také rozhovor  pro televizi Baden Baden,  jejíž pořad byl naprosto objektivní.

Zdůraznil jsem, že po roce 1945 byli odsunuti ne českoslovenští občané, ale nepřátelští říšští Němci.  Odsun byl jen slabou odezvou  na činy Němců v Čechách a bývalém SSSR.

   České pohraničí je mým  rodištěm,  mým domovem  a nechám  se vyhnat. Že jsem se narodil právě tady,  za to vlastně  mohou  také  Němci, kteří přepadením  Polska v r.1939 umožnili, aby Volynští Češi přišli o dědičný majetek budovaný od dob Kateřiny Veliké.

    Sudetští  Němci si na sebe přivolali neštěstí proto,  že chtěli zbohatnou na smrti a zbídačování druhých. Odsun nebyl trestem ani pomstou – to by nikdo z nich nežil,

ale jen zajištěním bezpečnosti státu pro budoucnost.

 

   V komunálních volbách získali komunisté 7 křesel  a republikáni 3.

 

    Vážím si postoje prezidenta Václava Klause,  postoje České sociální demokracie , ve věci Benešových dekretů a „smekám“.

 

Cheb  15.8.2012                                                                           JUDr. Jiří Chmelarčík

Na pražské ideové konferenci SUVERENITY (SBB) vystoupil JUDr. Jiří Chmelarčík z Chebu

Vystoupení na Programové konferenci SBB – Praha 26.5.2012

Ochrana národních zájmů- nestaňme se lokaji ve vlastním domě

 

Zahraniční osoby v pohraničí přebírají rozsáhlé pozemkové vlastnictví, Sudety se vracejí. Stát má sice předkupní právo na půdu pocházející od Pozemkového fondu ČR, ale tato překážka je snadno obcházená - německý nebo rakouský subjekt si koupí celou českou zemědělskou firmu  i  s pozemkovým vlastnictvím.

        Děje se tak proto, že čeští hospodáři po 8 letech po v stupu do EU v důsledku nerovnoprávného postavení v dotační politice nejsou schopni konkurovat německým subjektům a pokud nechtějí vyhlásit na sebe konkurz, prodávají své podíly. Majoritu získávají Němci a Rakušané. Noví vlastníci jsou si vědomi, že české vedení firem nemohlo jinak, a tak původní jednatelé zůstávají- ovšem už jako lokajové ve svém původním domě-obrazně řečeno.

      Tím ztrácíme vliv nad rozsáhlými oblastmi státu, kdy nám ve vlastnictví zůstávají pouze pasiva - tedy nemovitosti do kterých je třeba vkládat prostředky jako silnice a veřejné prostory, ale tam kde se v budoucnosti bude hospodařit, tam budeme beze zbytku v cizím područí, vedoucími pracovníky  počínajíc  a námezdní silou konče.  Bude tak naplněno rakouské rčení, že nejlepší lokaj je Čech.

          Na druhé straně nelze zahraničním subjektům nic vyčítat. Chovají se racionálně. Majetek nezískávají násilím, ale je jim dobrovolně vydáván původními českými vlastníky za úplatu a příslib profesionální budoucnosti.  V Německu platí, že Čech je prodejný vždy, záleží jen za kolik. Lepší než házet bombičky je postavit 1000 Kauflandů.  Škodovku sice zaplatili dvakrát, ale obchod se i tak dávno vyplatil. K čemu dosazovat cizí protektory, když si je Češi mezi sebou zvolí sami. Ano i mírově lze vybojovat celé země. A stačí málo - jen málo sebeúcty, rozklad vlasteneckých citů, které jsou prohlášeny za nacionalizmus.

    Proto je třeba podporovat každého českého vlastníka, který je odhodlán nepodlehnout a hospodářsky přežít. Místo toho jsme svědky jak příslušné úřednictvo je servilní vůči novým pánům a přeživši české podnikatele zadupává, kde se dá.

   Pokud se jako národ nesjednotíme kolem národních zájmů, těžce na to jako národ doplatíme. A základním národním zájmem je, aby česká půda zůstala vlastnicky českou. Přitom nejsem nacionalista. Uznávám například holandské šlechtice, kteří léta hospodaří v katastru obce Hošťka.  Starý je pohřben v naší půdě, mladý se naučil velice dobře česky. Tito lidé s námi žijí v dobrém i zlém a jsou naši.  Jsou hospodáři, nechovají se jako vrchnost.  Uzavřít se před světem nemůžeme, ale příchozí musí přebírat naši kulturu a zvyklosti a ne nám vnucovat svoji vůli. Vrátíme se tak do poměrů Rakouska - Uherska a další doby národního temna.

   Ztratíme se v Nové Evropě, když ztratíme ve svých srdcích a myslích, že země česká je domov můj.

   Ochrana národních zájmů začíná výchovou k české sebeúctě, kulturou.  S ochranou národních zájmů musíme začít u sebe - musíme chtít své národní zájmy chránit.

                                                                                                                                        JUDr. Jiří Chmelarčík

 

KLIKNI SI ZDE (VERZE .doc)

 

 

 

3 .PANEVROPA  a čínština

     Evropa se nachází na osudové  křižovatce a podvědomě nebo zcela jasně to cítí naší politici.

Zatímco pan kníže je zatížen na velkoříši národa německého a nemá s tím problém, v našinci se probouzí vzpomínky na Palackého.Nejdřív : „ Kdyby nebylo Rakouska, museli bychom ho vytvořit sami“  (kdyby nebylo EU, museli bychom ji vytvořit sami) až po poznání: „Byli jsme před Rakouskem, budeme i po něm“ ( budeme i po EU ).

     Dnešnímu panu prezidentovi i premiérovi je jasné, že snadněji budeme „po EU“, pokud budeme existovat jako Češi, než když naší potomci budou muset povstat z popela- jak tomu bylo v době národního obrození.

    Mnoho je definicí národa – území, měna atd. Jenomže když Židé žili v diaspoře, neměli znaky národa, přesto národem byli, protože měli svoji kulturu.

 

    Těžko však národu udržet svou kulturu, když pozbude svého původního mateřského jazyka. Není málo národů, kterým se to stalo. Namátkou: Lužičtí Srbové, Skotové, Irové nebo Baskové.

 

Této hrozbě bude opětovně čelit čeština. A celý český národ. Na rozdíl  od Slováků  a slovenštiny, kde je ochrana slovenského jazyka alespoň pod ochranou zákona (zažili pomaďaršťování intenzivněji než my od němčicích Čechů).

 

     Nutné je však dodat, že z „technických“ důvodů potřeba jednotného evropského jazyka prochází kontinentem od počátků  evropských států bezmála dva tisíce let.

    Jednotným jazykem byl po staletí jazyk mrtvý - LATINA. Jazyk vzdělanců a kněží. Kdo neuměl latinsky, patřil mezi „lidský dobytek“. Jazyk obtížný, těžký a jako mrtvý i ustrnulý. I když dal mnoho výrazů jiným jazykům. Např. i v angličtině se řada pojmů píše v původním latinském tvaru, ovšem čte se anglickou „hatmatilkou“, jak rádi činí naší novodobí nedoukové, kteří ani neví, že latina má jinou výslovnost, pokud ví že existuje něco jako latina.

 

   Pak nás na staletí opanovala němčina, neboť šlechta, úředníci a lepší lidé němčili, protože němčina byl jazyk mocných a protěžovaných.

 

   Čtyřicet let nám  mezinárodní konverzaci měla usnadnit ruština. Zřídka, ale rád ji používám

i nyní a začátkem našeho tisíciletí mě i živila.

 

 Nyní jsme opět na rozcestí a zřejmě vyhrává angličtina a kdo chce být „in“ tlachá česko –anglicky.

 .

Který jazyk ovládne Evropu?

 Pokud budou společné finance, bude časem i společné armáda – v jakém jazyce se bude velet?

Vzdá se němčina a francouzština?

 A proč tyto úvahy právě v Temném hvozdu?

  Zcela prozaicky: V nejbližší osadě (5 km) se usadilo několik Němců. S většinou lze hovořit už česky. Oni rozumí a v obtížnější konverzaci odpovídají německy a našinec také rozumí (za Československa jsme také mluvívali svými jazyky a rozuměli jsme si) a odpovídá česky.

   Pouze jeden obdivovatel Hitlera češtinu jako jazyk striktně odmítá. Co jiného od příznivce „Nové Evropy“, podle receptury SS, také očekávat?

 Prý malý národ je povinen přizpůsobit se velkému. Tudíž jsem se tázal, zda se už pustil do studia čínštiny. Protože velký národ čínský má právo, aby se malý národ německý přizpůsobil. Stačí přeci několik čínských měst a počtem obyvatelstva vydají za celé Německo

   Tak co, jak bude mluvit příští Evropa, potažmo svět? Stále anglicky? Nebo snad, při logice mého skoro souseda, čínsky?    

 

Temný hvozd 8.2.2012                                                            JUDr. Jiří Chmelarčík

 

PS:  „Mě netrápí, jakým jazykem budeme mluvit, jen aby se dcera měla dobře. Stejně nikoho mé názory nezajímají a jen k čemu jsem dobrá, je placení daní a chození k volbám,“ řekla mi na tento článek jedna blízká duše.

 

 Postřehy č.2  

 S U D E Ť Á C I  a  KRAJANÉ  

 

  Když jsem začal zbavovat terén na farmě křovisek, náletů, plevelů a různého neřádstva, zjistil jsem, že jsem vyvolal pozornost poměrně velké skupiny starých lidí, kteří se později ukázali být odsunutými Němci a ti  se pravidelně scházeli na posezení u nově postaveného velkého kříže  uprostřed bývalé vesnice. Sudeťáci odsunutí většinou jako hodně mladí lidé nebo děti po roce 1945. Vlastně rodáci, protože jsem poslední jehož narození bylo zapsáno v matrice katolické fary, která už neexistuje  spolu s vesnicí i kostelem.

    Přijeli také vnuci a děti prvního českého hajného po r. 1945 hlásící se k už neexistující hájovně a já se dozvěděl proč se údolí v ústním podání říká „U JÓNA“. Tak se totiž jmenoval.

    Můj táta na Němce nevražil, protože jeho táta zahynul v německém lágru přivázán ke kůlu tak dlouho dokud z něho neodešel život. Němci mu za války vzali mládí, možnost vzdělání a zničili tátovo hospodářství. Pochopil jsem, že táta nikdy neodpustí smrt otce a Sudeťáci odsun. Na jedné straně jsem chápal mého otce, na druhé straně i touhu starců a stařen zavzpomínat sá na místa dětství a mládí.

 Dokonce jsem se sblížil i s Karl Bauerem a jeho ženou, která byla rodačka přímo ze mlýna u mé maringotky. Tak trochu jsem byl v dvojím ohni. Ovšem co jsem nepřijal byla snaha zaměnit příčinu za následek.

   Od roku 2004 postupně řady „krajanů“ prořídli a řídnou přirozenou cestou dál. Karl Bauer už nechodí, jeho žena už asi nežije. Někdo pietu kolem kříže drží, ale už ho nepotkávám stejně jako jiné „krajany“.

   Zubatá prostě má regulérní žně.

   Chtěli se původně vrátit a převzít svoje majetky. Ne že ne. Stavení žádná, infrastruktura neexistuje a zůstala jen úmorná práce na pastvinách, které je třeba chránit před přirozenou sukcesí. Les postupně ovládá louky, o které se nikdo nestará.

  Nebylo tedy kam a sil už na mále. Jejich mladí se přišli ze zvědavosti podívat, ale opuštěné české pohraničí je k životu nelákalo. Vždyť je neláká ani bavorské pohraničí, kde populace šmahem stárne, protože mladí odcházejí do vnitrozemí do měst.

  Tím, že státní hranice přestaly být ostře sledovanými, dramaticky ubylo dobře placených karierních míst.. Zůstat může jen ten, kdo má svůj nezávislý příjem, zpravidla důchod nebo hospodářství. Tady i tam.

   Prostě, začínáme mít společný osud ve společné Evropě.

 Tím je vylidňování  a mizení stálého obyvatelstva z pohraničí.

    Znovu chřadnou a rozpadají se domy, které nikdo nechce koupit, protože za tu cenu si lze postavit nové. Dědicové si myslí, že odkudsi z Německa či Holandska se přiřítí dychtivý majetný kupec, který se jen a jen třese na tu jejich barabiznu, ze které počasí a nedostatek péče dělají ruinu. Kdo chce moc, nedostane nic.  

    Asi si koupím nějaký domek hned za hranicí v Bavorsku, protože do těch naších trosek nemá smysl investovat. Ale že by se mi chtělo do Bavorska? Neodešel jsem v r.1968, proč by to dělal teď! Můj osud je spojen s touto zemí.

 

   Druhá světová válka pomalu končí v osudech a myslích žijících lidí. Mrtví už snad nalezli klid. Končí snad i historické problémy mezi námi.

  Ještě tak 20 let a ubude i ideologie v hodnocení historie tohoto obtížného období Evropy. Začínáme mít opět celosvětové – globální – problémy , kdy nám hrozí, že budeme všichni , jak tu jsme, společně odsunutí na zadní dvorek světového vývoje. My i Němci.

 

 

V Temném hvozdu 30.1.2012                                               JUDr.   Jiří Chmelrčík

 

 

 Postřehy z Temného hvozdu (1) 

 

1. CÍRKEVNÍ RESTITUCE

 

    Jako ateistovi, jehož babička byla aktivní věřící v Husitské církvi, mám pocit, že návrat k Bílé hoře není to pravé ořechové.

   Ovšem vše má svůj rub a líc.

    Kousek za potokem vládnou hrabata Kolowrati, přes louku Státní lesy ČR. Tato dvě sousedství mě nutí přehodnotit některé postojové stereotypy.

    Z Kolovratů jsem měl strach.

    Ukázali se však být naprosto korektními sousedy, kdy jim skutečně a hluboce jde o dobré sousedské vztahy, přestože jsou třetím největším majitelem lesů v republice.

    Skutečný boj o místo na slunci jsem musel svést s různými „tendrovými firmami“ vybranými v Hradci králové na generálním ředitelství Lesů ČR a soukromými nástupci Státních statků.

    Zatím co Kolowrati jako dobří hospodáři  myslí do daleké budoucnosti, „tendrovníkům“ jde jen o zlatokopectví. Kolovrati zaměstnávají místní lidi, „tendrovníci“ dělají z místních lidí sociální případy. Zaměstnávají pracovníky odjinad, na místní se nedostane. A veškeré dřevo, výnosy, platy, daně jsou vyvedeny mimo ožebračované tritorium.

    Došel jsem k závěru, že pokud majetek získá dobrý hospodář, který majetkovou podstatu nevyrabuje a s penězi neuteče na exotický ostrov, tak je jedno, zda má šlechtický nebo církevní původ. Důležité je, aby majetek nedevastoval, ale naopak rozvíjel, aby zůstal ve vlasteneckých rukách a aby dal práci místním lidem.  A ještě jedna důležitá věc - zatímco obce s Kolowratovými lesy dostávají milióny korun z daně z nemovitostí, Lesy ČR  neodvádějí ani korunu. Církevní pozemky snad daň odvádět budou.

   Pokud se církve budou slušně chovat, nebude mi jejich vlastnický titul vadit. Zvláště když tu určitě je nejedna mafiánská skupina, která by ráda církevní majetek „zprivatizovala“ pod záminkou, že církve neumí s majetkem hospodařit.

   Bude tu ještě veselo.

   A já si jen přeji, aby majetek zůstal v českých rukách a to snad české církve jsou.

   Nebo se budou chovat jako jiní mafiáni s cílem z majetkové podstaty „vyrazit“ co nejvíc peněz, třeba prodejem „předem určenému“ vlastníku za jidášský peníz? Mnoho vlivných skupin „podle sebe soudí tebe“ a předpokládají, že v církvích sedí kdejaký podvraťák a mamonář.

   Doufám, že tomu tak není, že si církevního hospodářství budu moci vážit tolik jak hospodaření Kolowratových lesů.

PROTO

Prosaďme zákon, aby platilo, že:

* Práce v českých lesích musí být pro místní lidi.

* Dřevní surovina musí být zejména pro české firmy.

JUDr. Jiří Chmelarčík

 

Názornost hospodaření kdysi a dnes - KDO JE ZA TO ODPOVĚDNÝ..?

Když byl chebský klášter obhospodařován pohraničníky, patřil objekt uvnitř i vně k nejlépe udržovaným chebským památkám.

Takto vypadá dnes a je pouze otázkou času, kdy zcela spadne.

Do roku 1992, než zde skončili pohraničníci, byl tohle jeden z nejkrásnějších kulturně-společenských sálů na celém regionu. Dnes je to jen pro pláč a sestry Milosrdné by se nestačily divit, co z něho tento stát a jeho systém dokázal za 20 let udělat. Tak je to všude, kde prioritou jsou peníze a pak až člověk. 

 

21.1.2012                JUDr.  Jiří Chmelarčík

 

OD NAŠEHO JÍRY...

 

O Modré Karkulce

Maminka vypráví pohádku  o Červené Karkulce mé dceři poněkud jinak než já a dítko je zmateno,  chce i ve vyprávění pořádek. A tak, aby nevznikal na duši zmatek, zvolil  jsem pro dceru vyprávění o Karkulce na modro.

 

V jedné malebné vesničce mezi horami a hlubokými lesy, odkud vedla jen prašná silnička do okresního města, mezi samými hodnými lidmi, kteří, když se nepomluvili a neporvali, tak měli pocit promarněného dne, žila holčička, která nadevše milovala modrou barvu a ODS.      

   Nosila vše modré a i zvláštní čepičku zvanou „karkulka“,která byla také modrá a tak ji ti hodní lidé říkali „Modrá Karkulka“.

     Ve vesničce žili samí vzdělanci, kteří po opuštění místní jednotřídky se v městečku zasekli a základní školu vychodili zpravidla opakováním šesté třídy. Pokud se stalo, že vychodili tříd devět, tak se v místní hospodě směli posadit ke zvláštnímu stolu zvanému                                                         „Akademie věd“.

 A když se opili, což bylo  každý večer  po sociálních dávkách, tak z nich padaly takové myšlenkové skvosty, že pražští Akademici by pukli závistí kdyby do zmíněné vísky zavítali.

Po pravdě však nutno uvést, že do zmíněného sociálního průseru se dostali obyvatelé až poté, co jim drak „Tendr“ z Hradce Králové vzal práci v lese a saň „Extenzivní zemědělství“ práci na poli.

     V takovém prostředí hyperaktivní Karkulka prospívala, sílu měla jako medvěd z nedalekého Bärnau. Rodiče byli rádi, když pro ní zavčasu vymysleli nějaký vyčerpávající úkol. Proto přivítali narozeniny babičky, která bydlela hluboko v Proškově lese. Kouzelný Proškův les byl znám tím, že tam zvířátka mluvila lidskou řečí. Naproti tomu v Kadrnoškově lese nikdo nebydlel, protože se tam každý bál jít, natož bydlet. Vyskytovali se tam černokněžníci, víly, vodníci. Podle pražských televizních pohádek se tam vyskytovali dobrotiví agenti chodci, kterým zlí Pohraničníci bránili vydělat si bokem nějaký ten dolar či  marku. K vidění tam byli rysové, krkavci, černí čápi, bobři a též orel mořský.

    Ale zpět k příběhu:

    Modrá Karkulka nafasovala do koše nějaký ten demižón doma pálené kořalky ( nejraději z chlebových kůrek a cukrovky), něco domácího uzeného, slaniny, nakládaných hub lišek.  Poté vyrazila.

    Byl srpen a unavená Karkulka dorazila k houštinám vyzrálých malin. Náhle zapomněla na svoji modrou pravověrnost a vrhla se na ty červené symboly blízké barvám KSČM. S náramnou chutí  zapomněla na svět kolem sebe a likvidovala levicové plody pojídáním.

Když se vzpamatovala a uvědomila si svou modrověrnost,vyrazila za babičkou.

   Když tu náhle kde se vzal tu se vzal  místní vlk, řečený Lupus, který na Karkulku zhurta:“Kam deš Krávo“?

    Karkulka milovala kravičky ty roztomilé tvorečky, s nádhernýma očima, o kterých pasáci dobytka v hospodě vykládali „vony ty krávy chtějí mít povinně 30% na volebních kandidátkách, musíme si je předcházet“. Karkulka tedy měla  mít příjemný pocit, ale něco ji říkalo, že vše může být jinak a tak se ohradila:“vlku, já jsem Modrá Karkulka“! Vlk se omluvil a odběhl. Ale už tu byl zase a opět :„kam jdeš krávo“. Karkulka si již byla jista, že má být uražená a patřičně to dala vlkovi najevo.

      

    A už tu byl vlk Lupus  potřetí a  spustil:“kam deš Karkulko“? „No vidíš vlku, že umíš být slušný“, opáčila Karkulka. „ Jdu za babičkou, má narozeniny“. „A kdes nechala košíček“?

„Já kráva ho nechala u malin“! Zaječela Karkulka a už pádila zpět.

  Vlk využil časové prodlevy a už byl před babiččinou chaloupkou. Vcelku rozumně předpokládal, že v očekávání Karkulky nebude mít bába ostře nabitou kulovnici jako obvykle a její bdělost bude podlomena. Zaťukal a když uslyšel, že je, coby Karkulka, již očekáván, bez meškání vlétl dovnitř a babičku pozřel a hup do postele v babiččino čepečku. Byl nejvyšší čas.

    Karkulka dosupěla, košík z posledních sil šoupla na stůl a kouká, že bába se za bílého dne válí v posteli. „Babičko, copak že jsi v posteli? A proč máš tak velké uši“? „Abych tě lépe slyšela“, opáčil babiččiným hlasem Lupus. „A proč máš tak velké oči“? „Abych tě lépe viděla“. „A proč máš tak velké zuby“? To vlk na nic nečekal, protože jeho totožnost by se stejně brzy provalila a  milou Karkulku sežral.

    Naštěstí se tou dobou kolem chaloupky potloukal šmírák a známý pytlák Říha. Proč štěstí?

Protože kdyby tam v inkriminovanou dobu prodléval Myslivec, tak by asi tato pohádka špatně skončila. Myslivci totiž nesmí střílet chráněná zvířata a to vlci jsou. K utracení by potřeboval souhlas Agentury přírody. Ta by nesouhlasila. Do měsíce by musel Myslivec zaslat Rozklad na Ministerstvo životního prostředí. Tak do devíti měsíců by se sešla Rozkladová  komise s výsledkem nepředvídatelným. Co by asi do té doby zbylo z babičky a Karkulky?

 

Reklama: „Všechno zlé pochází z Prahy, vše dobré z hovna“.

Konec reklamy.

 

   Naštěstí pytláci se řídí zdravím rozumem. Říha vlítl do chaloupky, vlka zamordoval, z bříška mu vyskočila babička a Karkulka a moc panu pytlákovi děkovaly a společně s Říhou oslavili  narozeniny.

  A protože babičce bylo hodně let a Karkulka byla podměrečná, pan pytlák vyrazil  do stmívajícího se lesa kde troubili jeleni. V srpnu? No ano! Nová směrnice Evropské komise  EU tak stanovila a jeleni, snad na protest, vytrubovali „Ódu na radost“.

    Fořt vztekle seděl na posedu a už mu z té muziky šla hlava kolem. Samé troubení a jelen nikde! Ale copak se to děje na pasece? „Hele, pytlák Říha!  Proč mává tou rukou? No, ne! On tak vábí jeleny a hle už se  k němu jeden řítí“!

    Pytlák zacílil, zahřměla rána, jelen na místě zůstal v „ ohni“.

  „Tak a mám tě Řího“! Prohodil záludně Fořt. Pak se zamyslel a slyšel se jak říká: „ Pokud mi prozradíš fintu, kterou lákáš a vábíš jeleny, zapomenu, že jsem tě tady kdy viděl“. Říhovi nezbývalo než kápnout božskou. Fořt dumal a řekl si:“ vždyť ta moje stará má právě své dny, musím za ní“. Šel. Co šel – běžel!

    Fořtová právě okopávala záhonky a jak byla v předklonu, fořt dychtivě zezadu protáhl ruku jejími intimními partiemi. Fořtová se ani neotočila a jen prohlásila:“ Tak co Řího, na jeleny , na jeleny“?

 

    Zazvonil zvonec a pohádky je konec a pokud fořt manželku nepřizabil, tak spokojeně a šťastně žijí až do dneška…

Vážení, pokud máte pocit, že pohádka je příliš realistická, jste šťastní, protože žijete v pohádce a tam nakonec spravedlnost a pravda  zvítězí nad lží a nenávistí těch , kteří se mstí na lidech, kteří jim nic neudělali, protože ti co udělali jsou na pravdě boží nebo v ústavech.   Takže život v pohádce si hezky užijeme, protože se ještě dost načekáme na pohádkový konec.

Převyprávěl Jiří Chmelarčík

 

 

 

 

Nos mezi očima

         „Dobrý jitro,  pane úředník!“

Oslovený znechuceně zvedne oči od svého kafe a plátku  a praví: „Podle hrnků vypitého kafe typuju, že se čas nachýlil k polednímu. Jaké ráčíte mít přání?“

„Víte, mám jakýsi problém a můj nos mi radí raději se s Vámi poradit.“

„Dobře činíte, občane, ale ouha, říkal jste nos? Vy máte nos?“

„No zajisté, pane úřední rado!“

„Mně, jako úřední osobě, se vaše tvrzení nezdá. Jak chcete dokázat, že vůbec nějaký nos máte?“

„Každý má přeci nos. Já, Vy, ostatní lidé. I zvířata mají nos.“

„To je jen tvrzení, já chci důkaz!“

Ale, pane vrchní  neúřední rado, i Vy přeci máte nos!?“

„Člověče, do vašich problémů mne netahejte. Jde přeci o Váš nos! Máte nějaký důkaz, že máte nos? Vidím, že nemáte. Tak si zařiďte důkaz a přijďte.“

„Jak a u koho si mám takový důkaz opatřit?“

„Podívejte, pane, zákon  říká, že důkaz si má opatřit ten kdo tvrdí, tak aby tvrzení obhájil. A navíc my nesmíme radit a ani naznačovat. Snad nežijeme v nějakém primitivním státě, máme možnost si najmout odborníka.“

„Ale já na něj nemám peníze!“

„Tak proč sem vůbec lezete, támhle jsou dveře…“

                                                        Na úřadě vyslechl JuDr. Jiří Chmelarčík -Suverenita SBB, Karlovarský kraj

 

A ještě jednou náš Jíra

Fena Sisi na předvolebním mítinku

         Salonek se postupně zaplňuje voliči dychtícími po božím slově svého apoštola. Obecenstvo chce slyšet, s jak skvostnými nápady je kandidáti tentokrát hodlají navnadit, které samozřejmě nedodrží, ale tato hra už nikoho nepřekvapuje. Vše začíná tak hezky…

         V tom do ticha vstupuje smradlavé individuum – odér smíchaný z pachů beranů, kozla a uzeného, hlučné, neholené, patřičně neoblečené, táhnoucí na provaze bílého psa velkého jak půlroční tele, bez ocasu a uší – ten pes, samozřejmě.

         „Co sem lezete, pobudo! Tady je ctné předvolební shromáždění, do jehož středu se vůbec nehodíte. A co ten pes…?!“ dí předsedající.

         „Tak prrrr, pane předvolební předsedo! Tohle není pes, to je psí ženská, tedy fena, a je tu proto, že víc hlav víc rozumu, a hlavně chce za vás kandidovat do Parlamentu ČR. Jak známo, feministky brojí, že musí být stanovena kvóta, kolik  procent žen musí strany dosadit na jejich kandidátky. Ty krávy  to nedokážou  jinak než přes známosti, protože normální lidi, co maj rozum, by je nevolili. Když může kandidovat kráva, proč nemůže kandidovat fena?“

„Protože neumí mluvit!“

„No a co, bude mít tiskového a parlamentního mluvčího, tedy mě. Budu pobírat fantastický plat jako asistent. Ona bude poslušně hlasovat podle šéfa poslanecké party a vůbec nevadí, že nebude vědět pro co hlasuje. Dělá to tak většina poslanců. V povaze nemá zradu a když se  k někomu přitulí… není dobře živočichu samotnému.“

„Vždyť to není možné!“ … Vjel si do vlasů předsedající.

„No jo, to taky říkal městský policajt, že Sisi týrám, jo tak se jmenuje tahle psí slečna, tím že ji držím pořád v autě. A taky nebyl schopen pochopit, že pes má vlastní služební auto a služebního řidiče, teda jako mě. Vidíte, a nakonec pochopil. Takže teď je řada na Vás, dejte sem přihlášku do strany a chci vidět Sisi na volitelným místě!“

Volební shromáždění bylo pro.Vždyť co už se dá zkazit.

Napsali  JUDr. Jiří Chmelarčík a sl. Sisi, co fandí Suverenitě

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode